צורת ומקום הלימודים שהיו נהוגים פעם, אינם קיימים עוד. הדרכה והנחיה של כיתות צפופות ובטורים, פינו זה מכבר את מקומם לחללי למידה מרווחים. להדרכה פרטנית, ולקדמה. בעוד שבעבר היה נהוג שתלמידים ישבו לצד ריהוט לא נוח ומגושם, פני הדברים שונים לגמרי כיום. כמו למשל – במתחמי OS Class מבית אורין שפלטר בהם ניתן למצוא אין ספור מרחבי למידה פעילים הניתנים להשכרה מראש. כאשר במרחבי הלמידה שלהם מושם דגש על ריהוט ארגונומי, כדוגמת כיסאות ארגונומיים, לנוחות ולרווחת התלמידים. והתוצאות החיוביות לא מאחרות להגיע. על פי מחקר רציני שנערך בנושא, נמצא כי לדמיון מחדש של התלמידים שנמצאים במודל מרחבי הלמידה, יש סגולות מעל ומעבר. סגולות של ביצועים בלימודים הרבה יותר גבוהים. כמו גם של בריאות משופרת.
כיצד המודל של מרחבי למידה מייצר סטודנטים “בריאים” יותר?
כאשר מקפידים על התכתבות מיטבית של המודל של מרחבי למידה, כי אז בהכרח מייצרים דור חדש של סטודנטים בריאים יותר. תוך כדי הגברת סיכויי הצלחה אקדמיים. למרחב למידה הגדרה מסויימת בעלת מספר מאפיינים המסייעים לעלייה ברמת הלמידה בקרב התלמידים. ולהלן ההסבר. סטודנטים נוטים לבלות יותר ממחצית מהזמן שלהם בישיבה. בשיטת הלימודים הקונבנציונלית, הישיבה היא על גבי כיסאות שאינם נוחים. הווה אומר שתהיה להם נטייה להשמנת יתר, ולמחלות כאלו ואחרות. מאידך, המודל של מרחבי הלמידה כיום מציע משהו שונה לגמרי. הוא מציע לתלמידים מנעד רב של היתכנויות ישיבה, שמאפשר להם התנועעות חופשית. כמו גם שולחנות בגובה של עמידה. כל הללו מצליחים לדרבן את הלומדים לנוע, לקום, ולחלץ עצמות במשך שעות הלימודים. יש בכך קידום הרגלים בריאים יותר, וכן פעילות שמסייעת להם להתמקד יותר במערך השיעורים. בפרט למי שסובל מהפרעות של קשב וריכוז. על פי מחקר שבוצע בתחום, נמצא כי מודל מרחבי הלמידה החדש מאפשר לתלמידים התנהלות יותר טובה במרחב הלמידה. כמו כן, התלמידים נהנים מקצב מוגבר של שריפת קלוריות. בנוסף לכך, יש לזה קשר ישיר לעלייה בציונים של התלמידים. ולא נסיים, מבלי ליידע אתכם, שהמעורבות של התלמידים רק הולכת ומשתפרת.