כשאנשים מדברים על עיצוב, הם יכולים להעלות בדעתם כל מיני אפשרויות. עיצוב חללי פנים, עיצוב מבנים, עיצוב פסלים וכן הלאה. האם מישהו מהם חושב על עיצוב חללי למידה? אולי, אולי לא. המשותף בין עיצוב של חללי למידה, לבין תצורות עיצוב אחרות – הוא כוונת הפיסול. נסביר. כאשר אנחנו מעצבים פריט, אנחנו מתאימים אותו לדרישות. בין אם הדרישות הן פנימיות ומהותיות ובין אם הן לוגיסטיות ופרקטיות. לדוגמה, פסל יכול להסתכל על גוש שיש ולהתחיל לחתוך ממנו חתיכות עד שנשארת דמות אותה ראה בעיני רוחו. מנגד, נגר יכול לקחת ערימה של עצים, וליצור מהם כסא על פי מפרט מוכן מראש. כוונה אחת היא זו שנועדה לחשוף אלמנט פנימי, בעוד השנייה נועדה לייצר אלמנט פרקטי נדרש.
עיצוב חללי למידה – לבנות על פי תשריט
באופן דומה, עיצוב חללי למידה יכול להתבסס על כוונת פיסול. מצד אחד, אפשר לפעול אינטואיטיבית ולהביע כוונה מחקרית שנועדה לגלות את חלל הלמידה המושלם. מעין ניסיון, טעיה ותהייה עד שמתגלה התמונה המשולמת לחלל הלמידה האינטואיטיבי הראוי ביותר. מצד שני, אפשר לפעול על פי תרשים, שלא נאמר, תשריט מוכן מראש. ומתוך כך לבנות על פי מתכון חללי למידה שנועדו לתעל את התהליך הלימודי. בדרך זו מעוצבים חללי למידה שונים כגון חדר הרצאות, חדר ישיבות, כיתת לימוד או מחשבים ועוד.
עיצוב חללי למידה – יישום גישות למידה שונות בחלל הכיתתי
במקרה זה, אנחנו מדברים על עיצוב חללי למידה על פי מתכון מוכן מראש. יש כל מיני גישות, כאשר חלק גורסות שהמורה לא יהיה זה שיקבל את המקום המרכזי בכיתה. אלא שהכיתה תתחלק לקבוצות קטנות, בעוד התלמידים פונים אחד אל השני. כאשר המורה עובר ביניהם ותומך בייעול הלמידה.
עיצוב חללי למידה – גם ב-OS CLASS
סגנון זה של למידה, אפשר להחיל גם במסגרת כיתות להשכרה מאובזרות או מקום לכנס קטן שניתן להשכיר אצל OS CLASS, מבית אורין שפלטר. שכן, בכיתות אלו ניתן להזיז את הציוד כך שמתרחש עיצוב חללי למידה, בהתאם לצורך ובהתאם למודל הלימודי. יתרה מכך, אפשר לצייד כל קבוצה קטנה של תלמידים בעמדות מחשב, או בעמדות ישיבה פשוטות, ולאפשר להן להשלים את משימתן. בין אם בחלל הווירטואלי או על פני דף נייר. כאשר המורה עצמו ראשי ומוזמן לעבור בין הקבוצות ולתת מהוראתו.