רבים מאתנו מכירים את הבדיחה על האדם שחיפש משהו “אחר”, משהו “קלאסי”, או “מגניב”. או פשוט, משהו “טוב יותר”. הוא לא בהכרח ידע במה מדובר, אלא שזה היה על קצה הלשון שלו. הוא ידע שהוא מחפש משהו טוב ואחר, גם אם הוא טרם ידע לזהות בשפתו במה מדובר. ובכן, על חשש, כי כשזה נוגע למרחבים לימודיים – יש המון חידושים בתחום. מרחב לימודי אחר יכול להיות מתחם פתוח, סגור, פתוח לקהל או סגור לקהל. ויש המון דרכים אחרות לקטלג. הדבר החשוב הוא לבדוק מרחבי למידה פעילים באזור לפני ההגעה, על מנת שיהיו ערוכים להגעתכם וכדי למנוע מצבים לא נעימים.
מרחב לימודי אחר – פתיחות לטבע
לצורך העניין, מרחב לימודי אחר יכול להיות פתוח. כלומר, בטבע, או לפחות חוץ כיתתי. אפשר לדמיין מרחבים ירוקים וטבעיים, שיש בהם גישה ל-WIFI, פינת קפה ואווירה של חרישה ולמידה. מרחב לימודי יכול להיות גם בתוך מתחם, כמו זה של Os Class מבית אורין שפלטר – שהוא אמנם סגור ומקורה, ועם זאת יש בו ציוד מעניין. בין אם מדובר על עמדות מנחה, ובין אם מדובר על לוח מחיק. יש המון אביזרים שיכולים להפוך את חווית הלמידה ליעילה ואפקטיבית. וכמובן, באופן טבעי ניתן למצוא גישה קלה ל-WIFI בהתאם.
מרחב לימודי אחר – בשלל תחומים
מרחב לימודי אחר יכול להיות פשוט אחר. אולי דבר מה שאפילו לא רשמנו כאן. מרחב למידה הוא בעצם כיתת לימוד שערוכה ללמידה בקבוצה ומסודרת בהתאם. ישנם מרחבים לימודיים שהם דיגיטליים בלבד: בזום. ישנם מרחבים לימודיים שהם מעין אינטגרציה או שילוב בין דיגיטל לפרונטלי. כלומר, קבוצה מסוימת יושבת בתוך הכיתה הפיזית בעוד קבוצה אחרת במרחב הווירטואלי. אפשר לראות זאת בכנסים גדולים שחלק מהמשתתפים נוכחים פיזית וחלק אינטרנטית.
מרחב לימודי אחר – בהתאמה אישית
מרחב לימודי אחר עלול להיות פשוט חלל שיש בו חוקים ייעודיים. כמו שבספריה יש חוקים על אוכל ורעש, אפשר שיהיו בו חוקים הקשורים לעבודת צוות, ללמידה משותפת ואפילו לשיח בין תלמיד למורה. באם למישהו יש רצון לייצר מרחב לימודי מסוים לעצמו ולחבריו, הוא יכול לברר על כיתות לימוד להשכרה במתחם אורין שפלטר ולראות אם יש כיתה מסוימת שמתאימה לצרכיו.