באופן כללי, אפשר לראות תנועה ממרחבי למידה סגורים, לכדי מרחבי למידה ירוקים. הדבר התחיל עוד לפני שזה נהיה פופולארי, כאשר מורות מלאות השראה הוציאו את התלמידים שלהם ליום לימודים בטבע. ועם זאת, ייתכן שיותר ויותר אנשים מבינים באופן מודע, שיש יתרונות ללמידה בטבע. במקום לבחור בהשכרת כיתות להעברת שיעורים, רבים מעדיפים לעשות זאת באוויר הפתוח. אולי אלו הצבעים הירוקים, או ההשפעה המנכיחה והמרגיעה של הטבע, שכן משהו מטפס להכרה ומספר שיש דרך אחרת.
מרחבי למידה ירוקים – אפשרות אחת מיני רבות
לא בהכרח כי למידה בטבע הירוק היא עדיפה על פני למידה בחדר מחשבים מאובזר ומצויד. אף על פי שחדר כזה יכול להימצא במתחמי Os Class מבית אורין שפלטר בחיפה ובתל אביב, תוך שהוא מאובזר היטב בשלל דברי למידה. אלא כי מדובר בסגנון לימוד שלא בהכרח ברור מה הוא מניב. הרי, מה זה משנה אם נשב קרוב לאדמה ובנוף ירוק, או בכיתה סגורה? זה לא בהכרח חייב לשנות. אך מי שמנסה ומרגיש את ההבדל, יכול להגיד שהוא קיים. גם אם הוא לא בדיוק יודע להסביר אותו. או להסביר למה הוא אוהב מרחבי למידה ירוקים.
מרחבי למידה ירוקים – ליהנות מהירוק
זה נכון, לעתים יש יתרונות חשובים במבנה סגור, 4 קירות ותקרה. מערכות טכנולוגיות ומחשבים בשפע, כמו גם גישה קלה לאינטרנט. עמדות הטענה, ספות, עמדת קפה וכן הלאה. והדברים הללו בהחלט יכולים לנכוח גם בתוך מרחבי למידה ירוקים. לדוגמה, במרחבים הסגורים של OS Class ניתן להתקבץ כקבוצה ולעשות הדרכה קבוצתית במערכת המחשוב. יש בכך יתרונות, והקלילות הטכנולוגית יכולה לעזור בהעברת החומר לקבוצה. מרחבי למידה חדשניים כאלו ניתן למצוא בשפע במרכז ובמיוחד בתל אביב. ועם זאת, היכולת לשבת במרחב ירוק בפני עצמו, היא בעלת ערך ושווה ניסיון. אולי אפשר להשאיר חלק מתהליכי הלימוד לכיתה, וחלק מתהליכי הלימוד לגינה.