מרחבי למידה חוץ כיתתיים הם תוצר של הרצון לשינוי. מעין חשיבה של, “אם מוחמד לא יבוא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד”. ולמה אנחנו מתכוונים בכך? ובכן, רבים מאיתנו חוו את ימיהם כתלמידים במערכת החינוך. שלא בהכרח שמה לב לנקודות המיוחדות שהופכות אותנו למי שאנחנו. כמו בקריקטורה המפורסמת באופן יחסי. בה רואים קוף, פיל, אריה (או כל מקבץ אחר של חיות). כאשר “המורה” מבקש מכולם לעשות תחרות של טיפוס לגובה. לא על בסיס זה נמדדים ביצועים והישגים. אלא על בסיס מה שאותה חיה אמורה לעשות היטב. פיל לא נכשל בלימודים פשוט כי הוא לא נולד עם היכולות או המבנה כדי לטפס על עצים.
מרחבי למידה חוץ כיתתיים – השינוי מתחיל בתוכנו
ובכן, מערכות החינוך הכיתתיות, אלו שבאופן מסורתי הציעו למידה של מורה מול קבוצה, עוברות שינוי בשנים האחרונות. ישנם בתי ספר שמשנים את המודל הישן של מורה מול כיתה. של איש הוראה שאחראי על הלמידה עצמה לכדי מודלים חופשיים יותר. מודלים שבהם המורה עוזר לתלמידים ללמוד, אך לא בהכרח מהווה המקור שלהם ללמידה. ובבתי ספר בהם זה לא מתרחש, והכיתה נשארת כשלעצמה, יש צורך בשילוב מרחבי למידה חוץ כיתתיים. למרות שכיתת לימוד היא מרחב לימודי נוח בעל יתרונות, מרחב למידה חוץ כיתתי יכול להעניק ערך מוסף.
מרחבי למידה חוץ כיתתיים – השכרת כיתה מאובזרת להעשרת החוויה הלימודית
מרחבי למידה חוץ כיתתיים הם שילוב של איכויות ומהויות, שתלמידים מסוימים אולי לא מקבלים בכיתת המקור שלהם. אם בבתי הספר או באוניברסיטאות יש מעין היררכיה לימודית הזולגת מצוות ההוראה, במרחבי למידה חוץ כיתתיים, יש דגש על למידה מועשרת. אין חוקים של מרחב למידה וסטנדרטי, וכל כיתת לימוד, כמו זו שניתן להשכיר במסגרת OS CLASS מבית אורין שפלטר, יכולה להעניק את החופש ההוראתי הנדרש.
מרחבי למידה חוץ כיתתיים – יצירת פלטפורמות חדשות להעשרה לימודית
ובכך, מרחבי למידה חוץ כיתתיים יכולים לתת במה ללמידה מסוג שונה, כי אינם כפופים בהכרח להוראות מערכת החינוך והדרך הישנה לעשות דברים. אלא יכולים להוות פלטפורמה חדשה למודלים גמישים או מקוריים יותר של לימוד. השכרת כיתות מסוג זה זמינות עבורכם בכל עת ויכולות להעניק חוויה שונה מהלימוד בכיתת לימוד רגילה.